Har du noengang sett hettegensere med trykk på. Da tenker vi spesifikt på hettegensere fra ulike fotballklubber, som for eksempel Manchester United. En hettegenser med dem kan se litt dårlig ut, med tanke på at logoen ikke er en type logo som flyter godt inn i andre farger. Men det de har gjort, for å være litt kulere og mer populære for klesvalg, er at de har omgjort logoen litt, gjort den mørkere, slik at den passer inn med flere typer av hettegensere. Sluttresultatet er noe som faktisk ser bra ut, noe som ikke alltid er tilfellet for sportsklubber.
Poenget vårt her er at en klubb som Mancheter United tilpasset seg, og gjorde forandringer som de følte var til fordel for merkevaren deres. Alle vet at deres farge er rød, men når det kommer til merchandise så er det en god ide å være kreativ, og tilpasse seg markedet. Det at hettegensere generelt er populære og er veldig deilige å ha på seg gjør det jo litt enklere å komme med en løsning. Det handler altså om å være kreativ og å kunne gjøre noe som kanskje føles litt ukomfortabelt, men som du vet må gjøres. Vanskelige beslutninger må tas, og det er klart det finnes vanskeligere enn hvordan en hettegenser skal se ut.
Man kan jo se seg rundt for å få ideer og ulike tanker på hva som kunne vært en god løsning. Til syvende og sist så er det jo du som kjenner til ditt merkevare best og vet hva som du vil få ut der. Det eneste den generelle befolkningen vet er at hettegensere er veldig komfortable og ganske kule, så om man klarer å lage noe som ser enda kulere ut, så har man en vinner der kan man tro.
So what’s your next move?